Swarte roeken - Reisverslag uit Haiderabad, India van Hillegard & Harm - WaarBenJij.nu Swarte roeken - Reisverslag uit Haiderabad, India van Hillegard & Harm - WaarBenJij.nu

Swarte roeken

Door: Harm

Blijf op de hoogte en volg Hillegard & Harm

24 Oktober 2018 | India, Haiderabad

Hyderabad

We verblijven sinds gisteren in Hyderabad, een stad met 14 miljoen inwoners,... En dat is ook te merken op straat. Veeeel verkeer, scooters, motors, tuktuks, bussen etc, al toeterend in de file staan, voordringen, etc etc. Wij kozen vandaag weer een stuk voor de moderne metro die torenhoog over de stad is gebouwd. Het laatste stuk wat we moesten afleggen is nog niet af, dus met de tuktuk, ook thrilling,.., ook de tuktuk chauffeur is wijs met zijn tuktuk denken we dan maar,...
Oversteken is een beetje brutaal zijn, aangeven dat je aan het oversteken bent en Hillegard vervolgens meesleuren.
We hebben het paleis van de laatste koning van dit gebied, de nazim gezien, in 1967 nog gekroond. Nu is het een museum, geschonken door de familie.
De grote markt, bazaar kon ons wat minder bekoren. Van alles hetzelfde, en niet de winkels met kleren en tassen die Hillegard had verwacht.
Wat opvalt is dat er veel, ' swarte roeken ', zijn, vrouwen in nikab, zwarte omhulsels met alleen een spleetje voor de ogen. Brrrr.

Om hier te komen vanuit Aurangabad zijn we met de nachttrein gegaan. Ook alweer een belevenis. In Aurangabad toen we om 21.30 uur op het station aankwamen lagen daar veel mensen te slapen voor het station. Dat zijn dus de daklozen. Daar wandel je dus met je reistas doorheen. Ongelooflijk. Men ligt gewoon op het harde beton onder een dekentje. Zo kan het dus ook zijn in een leven.

We konden uiteindelijk om 22.40 in onze slaaptrein instappen. Hillegard beneden op een bedje, ik daarboven. Onze medepassagiers waren een advocaat van het hooggerechtshof, en een Indiase mevrouw. Geen tijd overigens voor veel sociaal contact, het was tijd om te gaan slapen, we waren moe. En zo nestel je je dan in je bedje voor een wiebelende wiegende nacht. Zelf ik ik dan mijn inflatable matje en donzen slaapzak en heb heerlijk geslapen tot 7.45 uur. Hillegard vond ook de nacht prima verlopen. Als je dat dan later in de groep vertelt kijkt iedereen je wazig aan. Hoezo lekkere nacht,..

Ja Carla, ben erg blij met mijn nieuwe fototoestel, maakt prachtige foto's, ook als er weinig licht is, en je kan heel ver inzoomen. Je blijft maar foto's maken.

Sorry voor de herhaling, maar in India blijft het eten belangrijk. Voor mijn gevoel eten we veel gevarieerder en spannender dan de vorige India reis. Gisteravond zijn we met z'n tweeën uit eten geweest. Hillegard spinazie met witte kaas, ik gevulde tomaat in curry, beide met naan brood. Het eten met alleen je rechter hand gaat ons goed af ( de linkerhand gebruik je voor iets anders in dit land)

Nee, Aline, vis gaan we pas eten als we bij Gokarna aan de kust zijn, de zee is nu nog te ver weg.
Ik heb inmiddels al enige Imodium gehad, helpt goed ;) heb hier zelfs al 2 x een fles rode wijn gescoord, kost omgerekend 10 euro, maar geniet er wel van.
Hillegard is meer van het water en de koekjes die de bakkerij winkels hier hebben.

Morgen 10 uur onderweg in de bus, om 7.00 uur vertrek, weer een stukje verder India in,...
Onderweg weer een spannend Indiaas lokaal ontbijt, en dat is geen brood,.....

Hillegard & Harm

• 24 Oktober 2018 - 11:33

Aline:

Hoi H en H

Geweldige reis , lijkt me. Jullie zijn een goede match op jullie reizen, als ik dat zo hoor.
    Hoor jullie weinig over de groep. Maar het programma is ook zeer intensief en gevarieerd.
    We genieten mee.
    Vanochtend bij David geweest om wijn. Heb voor jou weer een bibje sauvignon.
    Je moet de hartelijke groeten hebben.
    Vandaag weer een zonnige dag. Tot en met de borrel buiten en dan binnen een vuurtje stoken.
    Het aftellen is begonnen. Zondag weer thuis. Morgen nog even met Dominique naar de markt en soos. En verder momenteel wat opruimen en soppen.
    Spul moet weer wat winterklaar.
    Geniet en tot het volgende verhaal.
    A plus
    Aline

• 24 Oktober 2018 - 11:50

Mem:

Dag Harm en Hillegard. Jonge ,jonge, ik heb het hele verhaal aan lykele voorgelezen, en we hebben zo nu en dan best gelachen. Niet te geloven dat het allemaal op dezelfde aardbol gebeurd. De herfst is hier toch al aardig bezig ,maar we hebben nog gas. En zijn de koekjes of gebak net zo lekker als hier? Of valt dat wat tegen, dan is het thuis weer genieten Hillegard. Geniet verder . Met de groeten van mem en lykele, doei

• 24 Oktober 2018 - 11:57

Perry:

Hoi Harm en Hillegard,

Wat een gave reis maken jullie, wij zijn echt jaloers! Brengt mij wel wat herinneringen terug aan mijn bezoekjes aan India voor het werk. Zijn jullie ook nog bij het Golconda fort geweest in Hyderabad? vond ik zelf erg mooi. Ik zou zeggen geniet van de rest van jullie reis enne... eet smakelijk verder!