Sopdoekje - Reisverslag uit Aurangabad, India van Hillegard & Harm - WaarBenJij.nu Sopdoekje - Reisverslag uit Aurangabad, India van Hillegard & Harm - WaarBenJij.nu

Sopdoekje

Door: Harm

Blijf op de hoogte en volg Hillegard & Harm

21 Oktober 2018 | India, Aurangabad

Zondag

Al weer twee weken reizen we door dit bijzondere land. Gaande weg zakken we meer zuidelijker af, en veranderd het landschap en en de cultuur. Minder 'welvarend', sinds gisteren zien we ook vele ossenkarren rijden.

Gisteren waren we in een stad waarvan wij de naam alweer vergeten zijn om met tuktuks naar 2 bezienswaardigheden te gaan. Wij vonden de reis met de tuktuk door deze authentieke drukke stad een belevenis. De bestuurder laveerde door het drukke verkeer, mensen, tuktuks, koeien vermijdend die midden op straat op karton staan te herkauwen. Het was een toffe sightseeing, dat mag van ons vaker!

Sopdoekje
Tot vandaag verbleven we in hotels die tot een keten behoorden, waarschijnlijk een soort van staats hotels.
De menukaart zag er steeds vrijwel hetzelfde uit, dus die kenden we inmiddels al.
Daarom naam Ravi ons in Anweswhar, een heilige stad aan een rivier, mee naar Baba, een open restaurant en bestelden we hoopvol gerechten.
Ik zag echter ook het wat minder frisse personeel bezig met een doekje zeg maar ons sopdoekje, en dat ging overal bij langs, tafels, zweethoofd, en de metalen borden werden er ook even mee afgenomen. Toen verminderde mijn eetlust wel een beetje.....mijn eten was heerlijk, maar ik kon er niet zo van genieten. Steeds zag ik dat doekje weer overal bij langs gaan.
Gedurende de nacht als ik wakker was dacht ik : " Hehe, nog steeds niet ziek,.. ", en dat bleef ook zo. In India na twee weken nog niet ziek geweest, t'is een wonder, dat dat zo blijve mogen. Hillegard heeft wat minder last van smetvrees, en is gelukkig ook nog niet ziek geweest.

De moslim invloeden nemen wel wat toe. Zaten we eerder deze week 2 x in een (hindoeïstische) heilige plaats, geen alcohol dus ook geen biertje, hier in Aurangabad hebben ze ook geen bier in het restaurant.

Morgen hier nog een drukke dag met van alles te bezien, morgenavond stappen we op de nachttrein, naar Hyderabad.

Is bij jullie de herfst al begonnen? En vallen de bladeren? Hier is het elke dag blauwe lucht en erg warm, zweten. En daar gaan we even van genieten voordat we 5 november het gure weer ingaan.

Blij dat we met z'n tweeën zijn, om alle ervaringen te delen. Een reisgenote (diegene van ' ik bent ') etc ) heeft het steeds over een Aria, terwijl ze Area op zijn Engels bedoeld. Lachen.

Wij gaan de derde week in, en elke dag is weer een verrassing!

Hillegard & Harm

  • 21 Oktober 2018 - 11:54

    Astrid Zijlstra:

    Hoi Hillegard en Harm
    Gezellig zo jullie belevenissen te volgen. De tijd gaat snel. Veel plezier nog de komende weken

  • 21 Oktober 2018 - 14:01

    Mem:

    Ik moet er niet aan denken ,dat sopdoekje.hebben ze dat dan zelf niet door. Ik heb de oude oosthoek atlas weer opgezocht ,om jullie te volgen, lukt redelijk. Terwijl jullie alsmaar zweten,,heb ik de gaskraan open gegooid. Wij zijn ook niks meer gewend. Ga voor de tweede keer dat mooie verhaal lezen, genieten jullie maar lekker,Voorne het weet is het voorbij, Dag Harm en Hillegard

  • 21 Oktober 2018 - 19:27

    Annie M:

    Alweer een prachtig verhaal. Elke keer weer smullen van jullie belevenissen. Zie het sopdoekje helemaal voor me en kan me voorstellen dat ietsjes minder lekker eet dan anders. Op naar jullie volgende spannende verhaal. Nog lekker genieten

  • 22 Oktober 2018 - 04:56

    Aline:

    Hoi H en H

    Schreef net ook al een bericht, maar zag dat dat niet aankwam.
    Dan nog maar een. Weer een mooi verhaal. Jij moet wel heel wat overwinnen Harm, als je sopdoekjes langs ziet komen. Maar jullie zijn nog niet ziek geweest.
    Wij zijn aan de laatste week bezig. Zaterdag weer op naar Friesland.
    Het is prachtig herfstweer in LdF.
    Heel kleurig ook. Variërend van knalrood, geel, groen, bruin en alle variaties daarvan.
    De wijngaarden kleuren ook prachtig. De vendange is vrijwel overal klaar.
    Gisteren nog buiten geborreld.
    Vrijdag nog eten bij Do en Jo.
    Jullie nog veel plezier en veel mooie indrukken.
    Tot het volgende verhaal.
    Groet Aline

  • 22 Oktober 2018 - 05:18

    Annie Postma:

    leuk even wat van jullie te horen, een heel bijzondere reis.
    het wordt hier nu kouder maar we hadden nog steeds erg mooi weer.
    geniet nog even van alles.
    groet, Annie P.

  • 22 Oktober 2018 - 14:00

    Petra:

    Nog een week genieten, en ik ook van jullie prachtige verhalen.
    Fijne vakantie verder en blijf gezond

  • 24 Oktober 2018 - 07:51

    Carla:

    Hoi
    Ik volg jullie reisverhalen al vanaf het begin.Leuke schrijfstijl trouwens. Erg fijn om te lezen en daardoor makkelijk om te visualiseren.Jullie hebben ondertussen al heel wat kilometers afgelegd en al ontzettend veel gezien en meegemaakt. Harm bevalt de nieuwe fotocamera.Ik zou nog wel meer prachtige foto's willen zien.Die mevrouw met die T komt vast uit Rotterdam of omgeving.Ik "hoort"hem namelijk elke dag ha,ha.Ik zou zeggen blijf zo lekker genieten tot het einde van de reis en ik blijf volgen en ook genieten van jullie verslagen.Dank hiervoor.Groeten ook van Dick.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hillegard & Harm

Actief sinds 25 Sept. 2012
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 31201

Voorgaande reizen:

28 September 2019 - 23 Oktober 2019

Rondreis in Latijns Amerika

05 Oktober 2018 - 05 November 2018

De rest zien van India

08 September 2013 - 29 September 2013

ff andere cultuur

06 Oktober 2012 - 02 November 2012

Het is weer zover

Landen bezocht: