Massage! - Reisverslag uit Essaouira, Marokko van Hillegard & Harm - WaarBenJij.nu Massage! - Reisverslag uit Essaouira, Marokko van Hillegard & Harm - WaarBenJij.nu

Massage!

Door: Harm

Blijf op de hoogte en volg Hillegard & Harm

31 Oktober 2012 | Marokko, Essaouira

Woensdag

Vandaag waren de weergoden ons gunstig gezind. Bewolking en zo nu en regen bij een temperatuurtje van 24 graden. De wind is ook afgenomen .
Bij de vissershaven weinig actie, blijkbaar is de zee nog te ruw. Het water is tot in de verte bruin van zand en vuil denk ik. Aan de vloedlijn ligt veel rotzooi.

Naast het gewone beeld van bedelaars was er ook en mannetje die duidelijk erg pech had gehad bij zijn geboorte. Naast mismaakt had ook zijn wieg hier gestaan, voor zover er sprake kan zijn geweest van een wieg. Aan hem hebben we maar gedoneerd. Het zal je maar overkomen.

De massage was tiptop. Twee uur lang gefriemel aan je lijf, in een ambiance van wierook en waxinelichtje lichtjes met zwoele muziek op de achtergrond. Eerst werden de voegen geweekt in een badje met bloesem of zo, daarna gemasseerd en volgde op een massage tafel de rest. Hillegard switchte al gauw van de strong aanpak bij haar kuiten naar medium.

Vanavond ons afscheids diner in het visrestaurant van eergisteren. Hillegard hield het als niet vislliefhebber bij spaghetti. Ik was erg blij met mijn tajine met gekruide sardine balletjes.
Hillegard scoorde,zonet nog bounty ijs.

Morgen een rit van 7 uur naar Casablanca. Misschien zien of ondervinden we nog spectaculaire waterstromen of zo van de gevallen regen.

• 01 November 2012 - 13:04

Reny:

Hoi Harm en Hillegard,
    Het zit er nu bijna op, jullie bijzondere reis samen als vakantie stelletje. Fijn dat jullie zo'n goed reis duo zijn, en vertrouwd met elkaar.
    Wij zijn blij dat we hebben mogen meegenieten. Zo heb ik door jullie foto's kunnen zien dat al die mensen die mij al verteld hebben dat hun land zo mooi is, gelijk hebben. (Je moet alleen wel van terracotta houden en je op tijd gedeisd houden.)
    Geniet zo lang mogelijk van de warmte, hier is het herfst. Maar dat merken jullie zaterdag wel.
    Goede thuisreis, liefs van Reny.