Geiten in de boom, en het was niet Hillegard - Reisverslag uit Essaouira, Marokko van Hillegard & Harm - WaarBenJij.nu Geiten in de boom, en het was niet Hillegard - Reisverslag uit Essaouira, Marokko van Hillegard & Harm - WaarBenJij.nu

Geiten in de boom, en het was niet Hillegard

Door: Harm

Blijf op de hoogte en volg Hillegard & Harm

29 Oktober 2012 | Marokko, Essaouira

Maandag

Bewolkte dag met vanmorgen regen. We moesten helaas ons mooie hotel (echt, prachtig ingericht) en aardige personeel verlaten.
Via vele bochten door de bergen reden we richting Agadir. Het begon inmiddels aardig te regenen. Toen we op wat vlakker terrein kwamen resulteerde dit in ondergelopen straten en file's door auto's die door het water stranden.

In Agadir ontmoetten we Herman en Anna weer die voor Herman hier een dag en nacht in het ziekenhuis waren geweest. Gelukkig was Herman weer opgeknapt.
Iedereen werd blij van de Mac Donalds, ( hier hillegard ff de Daim mc Furry was erggg lekker) mij kan het niet zo bekoren. We vonden het moderne Agadir met zijn toerisme maar helemaal niks (Het oude Agadir is bij de aardbeving van 1960 geheel verwoest)
Gelukkig hebben we ook hele mooie niet toeristische plekjes van Marokko gezien!
Er waren ook de nodige toeristische winkeltjes, ja Bertus & Anton, met Prada boxershorts. Ben meende echter dat na 1 erectie de rek er wel uit zou zijn ;)

Vanmiddag knapte het weer wat op, met zonnige momenten.

Het gebied tussen Agadir en Essaouira is bekend om zijn vele Argan bomen en geiten die hier in klimmen (zie foto's ) om de vruchten te eten en de pitten weer uit te spuwen of poepen. Die pitten worden gebruikt voor het produceren van cosmetische olie en olie voor de keuken.
Ja mem, je hoeft je geen zorgen meer te maken, ik heb olie om alles glad te maken, haha.

Hier Hillegard nog ff, was bang na de 2 mc Flurry dat mijn broek niet meer zou passen, maar ik moet toch nog uit om een riem, of naar de plaatselijke bakkers.

Het einde van de vakantie gaat naderen. We hebben nu in Essaouira nog twee volle dagen om hier rond te dolen en te genieten van deze naar het schijnt mooie stad.
Straks naar een door Mirjam vermaard visrestaurant.
Het hotel is vrij luxe en maakt een rustige indruk, nee geen uitzicht op zee, kamer met balkon en uitzicht op zee zit niet in de prijsklasse van deze reis, en dat hoeft ook niet.
Nog 1 x pinnen.......

• 29 Oktober 2012 - 23:34

Fenny:

Fijn dat het zo'n geslaagde vakantie is. In ieder geval een hoop te zien en te doen. Ook ik vond de foto van de tassenwinkel heel mooi, de tassen dus.
    Hier alles goed. Nog veel plwzier deze laatste week.
    Groetjes, Fenny

• 30 Oktober 2012 - 07:57

Arjen:

Hey Hillegard en Harm, jullie moeten nog maar lekker genieten van jullie laatste dagen van jullie fantastische reis!! En Hillegard...... het is je nog niet aan te zien dat je een Mc Flurry "te veel" heb gehad. Dus dat komt wel voor de bakker!!!

Blijft leuk jullie te volgen!! Genietse nog even!

Arjen

• 30 Oktober 2012 - 12:42

B&A En Niet Bassie En Adriaan:

Hoi Harm en Hillegard,

de foto,s van het landschap zijn prachtig, indrukwekkend wel en die geiten zijn ook erg grappig
    . hier is alles een stukje frisser. wij zijn terug van een geweldig weekendje in Budapest. Al eens geweest?
    Daar in Budapest geen Prada die qua kwaliteit zich kan meten met jou Prada , maarja ik heb de testmethode zoals omschreven door jou niet toegepast.. leek mij wat lastig.
    Ben je afgevallen ? of is dat optisch bedrof door de foto?

groet,n ut Ljouwert